God's Golden Acre || Zuid - Afrika

Times Flies!

Het is alweer meer dan een maand geleden dat ik mijn laatste verhaal online zette. Nodig tijd voor een nieuwe dacht ik zo! De afgelopen maand is voor mijn gevoel omgevlogen. Rik had nog een indrukwekkende verassing voor mij. Hij komt namelijk naar Zuid-Afrika!! Rik komt mij opzoeken van 25 december t/m 4 januari. Gisteren hebben we samen al wat dingen voor onze reis vastgelegd. We willen onder andere samen naar het Hluhluwe Umfolozi Game Reserve (safari) en naar Shakaland. Dit is een oud Zulu dorpje wat gemaakt is voor een film, maar wat nu gebruikt wordt voor toeristen. De mensen leven daar nog volgens de oude Zulu rituelen.

Mijn reis via GGA naar Namibië heb ik geannuleerd, aangezien ik daarvoor niet meer genoeg vakantiedagen had. Daarentegen ga ik nu met Sarah (één van de Duitse vrijwilligers), Mélanie en Sharlon (van onze groep) rondreizen door Zuid-Afrika. Vorige week hebben we een vliegticket geboekt van Durban naar Kaapstad. Onze planning is dat we voor 3 dagen in Kaapstad blijven en daarna langs de kust naar Durban terug reizen. Super gaaf!!

Om nog even verder te gaan in de vakantiesfeer, afgelopen weekend ben ik weer een weekendje naar Durban geweest. Wederom een geslaagd weekend! Dit keer zijn we als echte toeristen de stad in gegaan. In Durban is er een groot verkeer van minibusjes. Deze zijn erg goedkoop, ze zijn overal en gaan overal heen. Ideaal! Het was een ervaring op zich om er in te zitten en ik heb inmiddels goed door wat de gewoontes zijn. In de minibusjes kunnen zo'n 15 personen. De mensen die achterin zitten moeten als eerste betalen en geven dit door naar voren. De twee mensen die voorin zitten moet het geld tellen en geven het wisselgeld terug. Ondertussen hangt er continu een man uit het raam om extra mensen te regelen. Hiervoor hebben ze verschillende codes. Zo is 1 vinger bijvoorbeeld de code om naar de stad te gaan en zijn twee vingers voor South Beach. Als hij denkt dat hij een passagier geregeld heeft, slaat hij op de buitenkant van de bus en dan weet de chauffeur dat hij moet stoppen. Inderdaad, allemaal lekker chaotisch! En om het nog chaotischer te maken, elk busje heeft een paar flinke boxen waar de muziek kei hard doorheen galmt. Zo hard dat het zelf pijn doet aan mijn oren!

Ik weet niet of jullie het nog kunnen herinneren, maar zo'n maand geleden is hier een boom omgewaaid op onze badkamer. Sindsdien hebben wij geen water meer in ons huis. Het zou binnen een week gemaakt worden. Alleen merken wij daar tot nu toe nog niks van, haha. We hebben hier nog geen werker gezien. In ruil hiervoor hebben we wel een extra rondavel gekregen. Hier verblijven op dit moment twee meiden van onze groep, daar is wel gewoon water. Ik vind het eigenlijk wel prima zo. Ik moet 1 minuut lopen voor de toilet en douche. Een paar keer in de week vullen we onze flessen met water, zodat we hier wel gewoon kunnen drinken. Ik zei al tegen Rik, voor mij gevoel ben ik aan het kamperen en moet ik even naar het toiletgebouw lopen!

Met ons project gaat het op dit moment erg goed. Ons HIV preventie programma is af. Het ligt nu bij de docenten en we zijn nu in afwachting van hun feedback. Onze planning is om het volgende maand te gaan geven. We zijn nu nog druk met de voorbereidingen.

Maandag en dinsdag is er weer een voedseldropping. Wij (Matthijs en ik) gaan wederom mee. Nu niet alleen om de voedselpakketten uit te delen, maar ook om de profielen up te daten. Later in de week gaan we dit aanpassen op de computer.

Reacties

Reacties

Rik

Nice schat,, zal ik anders in mijn koffer water meenemen? Hoef je geen flessen meer te vullen;)

jo.

Anouk.
bedankt voor het mooie verhaal.

als je straks nog maar aan al die luxe kan wennen.
liefs Jo.

Molly en Rieks

Wow, what an experience! Keep up the good work Anouk, and what a great Christmas present to look forward to!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!