God's Golden Acre || Zuid - Afrika

Trip naar Drakensberg!

Met onze hele groep, twee Duitse vrijwilligers en Heather zijn we voor 3 dagen naar Drakensberg geweest. Dinsdagmorgen hadden we om 8.45 uur afgesproken om te gaan vertrekken. Ergens verbaasde mij dit. Aangezien Heather ons verteld had dat ze geen ochtendmens is, omdat ze tot 2 uur in de nacht doorwerkt. Maar goed als brave studenten stonden wij stipt 8.45 uur te wachten .... en te wachten en te wachten en te wachten. Totdat om 10.15 uur Heather eindelijk kwam aangereden met de bus, ze vroeg aan de Duitse vrijwilligers hoe het ging en ze antwoorde vrolijk: ‘Prima, met ons gaat het goed! En met jou?' Inmiddels had iedereen zijn plekje gevonden in de bus en we gingen dan eindelijk weg! We waren werkelijk waar nog geen 1 minuut onderweg of Heather trapt op de rem en ze zegt: ‘Oh guys, we forgot something! We forgot to ... Yes to pray!' Vervolgens zet ze de bus uit, iedereen vouwt zijn armen, sluit zijn ogen en Heather begint te bidden. Haha en zo begon onze trip naar Zuid-Afrika!

Eenmaal aangekomen in Drakensberg stond een uitje gepland, we gingen paardrijden. Aangezien ik nog nooit eerder paard had gereden. Kreeg ik ‘the lazy one'. Haha en dit heb ik geweten. Ik heb de hele weg lopen schoppen, klikken en met het touwtje geslagen! Maar volgens de dame die mee was, deed ik het hartstikke goed en had hij deze stimulans nodig. Het paardrijden was erg leuk. We waren midden in de bergen, moesten kleine riviertjes oversteken en hadden een prachtig uitzicht.

De volgende dag hebben we een lange wandeling door de bergen gemaakt. Van zo'n 7 uur, onze schattig was het zo'n 15 á 20 kilometer lopen was. De route ging dwars door de bergen. We moesten vaak om hoog klimmen van steen naar steen en we hebben verschillende riviertje overgestoken. Ik vond het echt super gaaf! Onderweg kwamen we kleine watervalletjes en beekjes tegen. Het leuke was dat je het stromende water gewoon kan drinken, onderweg hebben we ook meerdere malen ons flesje gevuld met heerlijk koud water J. We liepen soms ook op flinke hoogtes vlak langs de berg op een smal paadje, terwijl mijn hart in mijn keel zat heb ik wederom mijn hoogtevrees overwonnen!

De laatste dag stond ons weer een lange wandeling voor de boeg. Deze wandeling was voor mijn benen een stuk zwaarder, aangezien we 3 uur alleen maar om hoog gelopen hebben. We hoorden dat deze wandeling zo'n 8 á 10 kilometer was, maar het lange lopen was het zeker waard! We waren naar de hoogste pub van Afrika gelopen :D Oja! Nog een leuk ander weetje, we zijn ook in Lesotho geweest! De wandeling die we liepen was namelijk in ‘niemandsland' en de hoogste pub bevindt zich in Lesotho. Dus mijn paspoort is weer lekker vol gestempeld!

Reacties

Reacties

Jacqueline

En weer een super verhaal. Ik zie je al zitten op het paard wat maar niet wilt lopen. Had je in Benschop dan ook nog nooit paard gereden??? Onvoorstelbaar ;-p Je hebt wel veel energie hoor, zo'n hele klim en wandeling. Is het uit te houden in de warmte?? Tot het volgende verhaal. xx

Carla

Hoi Anouk,
weer een pracht verhaal. Die wandelingen had ik ook wel mee willen maken! geniet er maar van.
Veel liefs.

Jomy

Klinkt weer super allemaal! Enne je kunt wel verhalen schrijven ;-) ben benieuwd naar de volgende!

Xx

Ps moet je bij thuiskomst maar snel eens op onze paarden stappen haha!

Johan

Heyy Nouk

mooi verslag en nog mooiere foto's, goed naar je zin daar zo te zien.
Al een beetje gewend?? ook aan dat de zon van de andere kant komt
Gr J

Anouk

Wat leuk dat jullie allemaal zo fanatiek mijn blog lezen!! Het is hier nu prima uit te houden in de warmte, het is juist heerlijk weer. Zo'n 25 graden :)

Pap, ik ben er geloof al helemaal gewent. Het verschil heb ik namelijk nog niet gemerkt :p

En Jomy daar hou ik je aan, lijkt me leuk!

Rik

Schat,, mooi verhaal weer:) had hem zondag gelijk na barca al gelezen, maar nu reactie:) 25 graden klinkt wel even wat beter, ik heb net de honden in de regen uitgelaten. Weer lekker nederlands weer hier.. Paardrijden bij me zussen is niet aan te bevelen trouwens hoor:P haha..

kuss voor jou!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!