God's Golden Acre || Zuid - Afrika

Aankomst bij GGA!!

Naar 25 uur reizen, 15 uur in het vliegtuig en 10 uur op Dubai, zijn we dan eindelijk aangekomen op onze bestemming. Gods Golden Acre. We komen aan rond half 8, helaas was het al donker en kon ik niet veel zien van GGA. Na een warm en hartelijk ontvangst van Heather waren we uitgenodigd in het Theater. Terwijl we naar binnen liepen hoorde we een aantal kinderen zingen, vol verbazing pak ik snel mijn camera en met een brede glimlach en kippenvel maak ik een filmpje. Ze waren speciaal voor ons aan het zingen! ttp://www.youtube.com/watch?v=UqsrNtQz9oYDaarna volgt een maaltijd met Heather en Julian (Duitse vrijwilliger). Wat een geweldige vrouw en we worden welkom geheten in de familie. Weer een kippenvel momentje, hihi.

Vandaag hadden we de kennismaking met de kinderen. Iedereen is erg nieuwsgierig naar ons en het voelt het beetje als aapjes kijken van beide kanten. Al snel komt het eerste dolletje en durven de eerste kinderen naar ons toe te komen. De oudere jongens spelen een potje voetbal, de gogo (oma) houdt de kleintjes in de gaten die spelen in de speeltuin. Voor dat ik het weet heb ikéén van de kleine kinderen, in mijn armen. Het beeld van het kleine schattige meisje verdwijnt al snel als ik in gaten heb wat voor donderstraal het is! Haha, ze weet heel goed wat ze wil en kan dit prima aan mij duidelijk maken, terwijl ze alleen Zulu's spreekt.

Na de lunch, rond 2 uur hebben we een andere meeting met Heather. Ze geeft ons allerlei tips over de cultuur, kleding, de veiligheid in Zuid-Afrika en enkele regels van GGA. Heather blijkt een echte verhalenverteller en ik vind het geweldig om naar haar inspirerende verhalen te luisteren. Ze noemt zichzelf ook een ‘story teller'. En dat hebben we gemerkt! De meeting duurde maar liefst 3 uur. Daarna zijn we naar weer naar ons huisje gegaan. We verblijven voor een week in het ‘vip huis'. Echt luxe voor Afrikaanse begrippen! We krijgen ook goede maatlijden, omdat te laten blijken hoe blij ze zijn met onze komst. Volgende week verhuizen we naar een kleiner huisje dit wordt waarschijnlijk onze vaste plek. Matthijs (onze enige man in de groep) zal met een andere mannelijke vrijwilliger verblijven in het ‘pool house'. Dit ligt vlak bij het zwembad van het resort. Beide huizen zijn in mindere staat, maar als ik de andere vrijwilligers moet geloven hebben we een douche en deze luxe schijnt niet iedereen te hebben!

Op dit moment zit ik te bibberen op mijn stoel, met een deken over mijn heen met mijn trui hoog op getrokken en mijn capuchon op. Ik verlang naar mijn muts, sjaal en sloffen. Alleen heb ik er geen seconden aan gedacht om deze in mijn koffer te stoppen. Brr, gewoon echt koud! Ik wist dat hier geen kachel was en dat ik vesten mee moest mee nemen, maar ik had mij toch iets anders van Zuid-Afrika voor gesteld! Gelukkig dit schijnt een van de slechtere dagen te zijn.

Oja! We hebben inmiddels een planning voor deze introductieweek. Morgen is er een grote kerkdienst in het theater en gaan we even de stad in om te pinnen. Maandag hebben we een tour door de vallei. Dinsdag tot met donderdag is de trip naar Drakensberg. Vrijdag gaan we naar ‘De Mol', een groot winkelcentrum en hebben we de eerste meeting voor ons project.

Het eten is inmiddels gekomen.. Dus ik ga stoppen met schrijven. Hopelijk zijn jullie nu weer een beetje op de hoogte, als ik weer tijd heb zal ik jullie op de hoogte stellen van mijn avonturen!

Liefs Anouk.

Reacties

Reacties

Rik

Schat,, heb je 1e verhaal gelezen :) Een mooie 1e story.. Klinkt allemaal goed,, alleen dat het een beetje koud is, is iets minder..
Ik ga naar de jongens, denk een avondje stappen..
Dikke kus voor jou!!!

Jos en Marjan

Wat fijn om wat van je te lezen en wat een welkom, geweldig!!
Hier hebben we ' s avonds de kachel ook al aan.
Groetjes.

Suzan & Chiel

Ha Poek,
Wat leuk om je eerste verhaal te lezen! En idd, Afrika en kou, dat zou je niet verwachten. En als iemand had gezegt: stop een sjaal en een muts in je koffer had je hem waarschijnlijk voor gek verklaard haha.

Geniet er nog even van, we blijven je volgen!

Xx suzan & chiel

Jomy

Klinkt over het algemeen allemaal goed! Wel minder van de kou, hoop voor je/jullie dat ze gelijk hebben met dat dit een 'slechte' dag was! Ben benieuwd naar je volgende verhaal en foto's!

Xxx

Erna

Hé Noukie,
Wat een verhaal al gelijk zeg! Leuk om zo welkom geheten te worden en fijn dat de aankomst en kennismaking gelijk al zo goed voelt. Ben benieuwd naar je verhalen over de komende introductieweek.

Have fun! Enne..... kijk of je deze week tijd hebt om een sjaal, sloffen, muts en handschoenen te kopen. Ha, ha.

Dikke knuf. XXX

Imke

Hee Anouk! Wat fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en de eerste indruk goed is. Ik heb met plezier je verhaal gelezen en laat de volgende maar snel komen. Heel veel succes en geniet er van meid. Xx

Molly & Rieks

Wow, fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. So far, so good, eh? Graag kopen wat je nodig hebt, het is jammer als je straks ziek bent omdat je niet genoeg warme dingen bij je hebt. Keep up the good work Anouk, we're proud of you! Hugs and kisses, Molly & Rieks

Nynke

Hey Anouk! Ik ga je volgen, wat super vet dat je dit kan doen! Heel veel succes daar en geniet ervan!

Liefs Nynke

Anne

Fotos blijven maken he!!! Leuk verhaal! Ben benieuwd naar de rest!! Kus!

djo

Hee Anouk! Ook ik heb je bericht gelezen! Super gaaf man! Wou dat ik daar ook was! Super veel plezier deerntie.. geniet van elke morgen dat je opstaat tot je weer in bed ligt, voor je het weet zit je weer hier!en hier wil je je bed niet uit!:( liefss

Robert

Kei-leuk verhaal over je eerste dagen. Ik begrijp dat je ook flink aan het genieten bent van alle indrukken in Z-Afrika en op GGA(mooie afkoring). Veel plezier en 'warmte' toegewenst. Robert, Tessa en Monique.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!